We’ve updated our Terms of Use to reflect our new entity name and address. You can review the changes here.
We’ve updated our Terms of Use. You can review the changes here.

Kaatayra / Pessimista (split)

by Kaatayra

supported by
Waldmark
Waldmark thumbnail
Waldmark Any time of day or night
This becomes a deeper part
An extra layer around the heart

Thanks so much 🖤
Ippocalyptica
Ippocalyptica thumbnail
Ippocalyptica Brazil’s answer to Panopticon strikes again with what I assess to be his best song yet in Boca que se Engole, at once serving as a pristine summary of his style of folk-infused, high-energy atmospheric black metal while also pushing his songwriting forward in exciting ways. This is admirably tight and coherent for a 16-minute track, and many other ABM bands should take note of how it is done. The Pessimista track is also a banger, and has convinced me to explore his other work. Solid split! Favorite track: Boca que se Engole.
Luke
Luke thumbnail
Luke Kaatayra returns to an electrified sound for one of the most blistering tracks of their career. A snarling and rapturous epic of the entanglement of all life, as the gaping maw of mortality, prince or pauper, will chew us up and spit us out all the same.
more...
/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.
    Purchasable with gift card

      name your price

     

1.
A boca que tomou o gole engoliu a si mesma O interior que se acreditava fechado Explodiu em infinitas aberturas Cada uma com seu caminho Cada uma com seu destino Pensamentos, imagens e sons Histórias e estórias Diluídas, esquecidas e criadas Por frações de frequências As camadas de ilusão de um simples fenômeno biológico O que vem de dentro chama e detém toda responsabilidade De toda vida, de toda morte e de toda tentativa de compreensão Uma peia para cada corte de silêncio Dores inconfundíveis de cura Todo processo de dor é cura E toda cura é dor, no silêncio Não há de se ter orgulho Nem do líquido nem da boca Nem ser grato a quem alimenta forçado Mesmo que se esteja passando fome Faminto por resoluções para as quimeras auto-criadas Ergue-se o escudo e não a espada O corpo prende um espírito que, se existisse, preferiria ser livre A mente confunde o fluxo natural de um animal Palavras criam fantasmas e fazem crer que há escolha em mãos, não há Enquanto tudo apenas é Ritmo Impossível de ser interrompido Como as ondas Como os ventos Como as sementes Como os frutos que caem Como a vida que nasce Como o corpo que cai Como a viagem pelo (chá) cipó dos mortos, cipó dos vivos Como a compreensão De que tudo dança junto Na cadência dos sonhos Sugados pela última boca Logos, devir, herança, música, Ritmo Mastigados e cuspidos Para todos sentidos Que convergem para o dançar Na cadência dos sonhos
2.

about

É um prazer poder lançar essa split com uma pessoa/projeto que admiro. Obrigado Jaketeme por isso!

'Boca que se Engole' foi composta e gravada em 2019-2020 e seu intuito original foi de sair em uma split com a banda God's Bastard.

Essa música é dedicada a Drew Hays.

Escutem e apoiem Pessimista aqui: pessimista.bandcamp.com

20 K7s sendo feitas.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

It's a pleasure to be able to launch this split with a person/project that I admire.Thanks Jaketeme for that!

'Boca que se Engole' was composed and recorded in 2019-2020 and its original intent was to go out on a split with the band God's Bastard.

This song is dedicated to Drew Hays.

Listen and support Pessimista here: pessimista.bandcamp.com

credits

released May 2, 2023

Caio Lemos - Palavras e Instrumentos
Raíssa Matos - Voz adicional

Jaketeme (Pessimista) - Palavras e Instrumentos

license

all rights reserved

tags

about

Kaatayra Brasilia, Brazil

contact / help

Contact Kaatayra

Streaming and
Download help

Redeem code

Report this album or account

If you like Kaatayra, you may also like: